lisaindekou.reismee.nl

Halverwege !

Hoi hoi!

Begin November ben ik voor het eerst naar een Network Meeting van AEGEE geweest in St. Petersburg, genaamd "Wake up and move!". Deze NWM had als doel om mensen te trainen hun local actief te
krijgen of te houden en daardoor een sterke local te creëren. Dit werd gedaan door middel van presentaties, workshops en door heel veel samen te werken met andere leden zodat je kon leren van elkaar tijdens best practices.

Door met verschillende mensen met verschillende ervaringen deze dingen te bespreken leerde je ook een hoop over de verschillen binnen AEGEE, zoals dat in Nederland AEGEE echt een studentenvereniging is, waarbij het vooral gaat om gezellig reizen en nieuwe mensen ontmoeten, maar AEGEE in andere landen draait ook heel erg om de andere opties die AEGEE te bieden heeft, zoals het verkrijgen van belangrijke carrière skills, en daarbij ook iets te betekenen voor Europa door deel te nemen aan Working Groups en Interest Groups.

Naast het serieuze gedeelte was er natuurlijk ook nog een super vet sociaal programma, zoals een kroegentocht langs allemaal thema tentjes (zoals een breaking bad bar) en een European night waarmee je dus ook de kans kreeg om nieuwe mensen te leren kennen en je AEGEE netwerk uit te breiden, die je dan weer op events zoals de Agora tegenkomt!

Er was helaas niet heel veel tijd om de stad te bekijken maar omdat ik er nog twee dagen langer was, had ik gelukkig nog wel tijd om naar de Hermitage te gaan en de stad een beetje te bekijken. En als bonus, het was in Sint Petersburg wel een graad of tien warmer dan in Yekaterinburg (nog steeds koud though).

Weetjes:

• Het is hier ongeveer -7 maar het voelt als -700
  • Het is hier de gewoonte om te gaan staan als de lerares binnenkomt en om te zorgen dat het krijtboord (?!) schoon geveegd is voordat ze binnen komt
  • Ik ben er nu precies 2 en een halve maand
      Ekaterinenburg
      Sverdlovskaya Oblast'
      Russia

Kees

Veel plezier en succes in de tweede helft!