lisaindekou.reismee.nl

Nieuwe Dorm Week 2

Hello hello!

Deze tweede blog komt vanuit ‘Simple Coffee’, waar ik vreselijk hipster zit te wezen met mijn laptop en mijn blog omdat er in mijn nieuwe dormitory nog geen wifi is (komt donderdag YAY!). Ik ben inmiddels dus verhuisd naar de gloednieuwe dorm, die echt fantastisch is. In de vorige dorm deelden we een keuken met de hele gang en een wc en badkamer met z’n zessen, maar nu hebben we gewoon een soort volledig appartement voor vijf mensen. Er is een keukentje, wc, badkamer (met echt een bizar fancy douche – we hebben zelfs een regendouche. Als ik nu ga douchen trek ik er een halfuur ofzo vooruit want je wil er echt onder gaan wonen.), en twee slaapkamers waar we dan weer met z’n drieën slapen maar dan zijn deze nog groter en schoner. Het matras is nu een echt matras dat zelfs nog in het plastic zat toen we aankwamen dus het is zeker een verbetering. Er zijn dus twee nieuwe meisjes die in de andere kamer slapen, een Duitse en een Japanse, en ik hoor inmiddels zo veel Duits dat niet alleen mijn Russisch aan het verbeteren is. Ik heb het echt heel erg getroffen met mijn kamergenoten, want het is super gezellig en we doen veel met z’n allen.

Mijn lessen zijn nog steeds niet begonnen, dus ik ben lekker de mega tourist aan het spelen en zo veel mogelijk van Ekaterinburg aan het zien voordat ik weer aan de bak moet. Ik vind het een hele bijzondere stad, het is veel Westerser dan ik had verwacht (heel veel ketens) maar het is tegelijkertijd ook heel anders dan alle Westerse steden waar ik ooit ben geweest. Vooral de architectuur vind ik heel bijzonder, omdat het heel erg varieert van ‘mooi maar niet functioneel’ tot ‘functioneel maar absurd lelijk’ tot ‘mooi en functioneel’ en omdat al deze gebouwen ook vaak naast elkaar staan. Dus je hebt oude Sovjet appartementen die naast een hypermoderne toren staan die ’s avonds de halve stad verlichten, wat een heel bijzonder contrast is.

Ik ben naar het kunstmuseum geweest, ik heb een escape room geprobeerd (en gefaald), er was een stadstour georganiseerd waar ik met mijn huisgenoten aan heb meegedaan, ik ben een keer of vier naar de ikea geweest dus ik vermaak me nog wel even hier. Als het goed is starten mijn klassen maandag of de maandag daarop, maar in ieder geval voor Oktober, dus nog eventjes wachten en dan weer lekker aan de studie.

Liefs!

P.S. Ergens op deze blog zijn ook foto’s te vinden maar ik weet niet precies waar, speur ze!

Ina

Hoi Lisa,
Geniet nog even van je toeristentijd: je kan over een poosje waarschijnlijk heel hard aan de slag. Mooi dat je zo'n mooie plek hebt gevonden om te wonen. En zo snel al. Dat helpt ook wel mee om je daar thuis te voelen. Zeker als je gezellige huisgenoten hebt.
Groetjes,
Ina

Marga

Ha Lisa,

Wat een gezellig blog om te lezen. Het klinkt allemaal goed ! Ik verheug me op ons stedentripje naar Jekatarinenburg. Zaterdag 14/10 hebben we nog een gids nodig :)
En ik hoop dat de sneeuw uitblijft tot november!